♥Natural Resources Engineering♥

♥مهندسی منابع طبیعی♥

♥Natural Resources Engineering♥

♥مهندسی منابع طبیعی♥

درخت تمشک


تمشک، درختچه‌ای است  از تیره گل سرخیان که دسته مستقلی را به نام دسته تمشک‌ها تشکیل می‌دهند و به حالت وحشی در نقاط گرم و ساحلی مرطوبی مانند گیلان و مازندران و همچنین در آذربایجان فراوان می روید. در گیلان و مازندران به آن ” تمش، ولش، بولوش و بوروش و در آذربایجان بؤیورتکن گویند. تمشک سیاه وحشی با نام علمی Rubus fruticsos گیاهی است بوته‌ای با ریشه‌ی دایمی و شاخه‌های چوبی دو ساله و با برگ های ۳ تا ۵ برگچه ای و خارهایی که بر روی دمبرگ برگ ها واقع هستند.

برگچه ها در هر دو سطح فوقانی و تحتانی دارای کرک هایی خشن هستند گل های آن سفید رنگ و میوه گیاه سیاه رنگ است.تمشک در حاشیه شمال کشور در جنگل های گیلان به حالت خودرو رویش دارد و برگ و میوه آن دارای خواص دارویی هستند.گل های آن از روزهای پایانی اردیبهشت ماه و به رنگ های سفید تا صورتی کم رنگ به قطر ۲ تا ۳ سانتی متر شامل  ۵ برگچه پدیدار می شوند.تمشک وحشی به گونه ی طبیعی در جنگل‌ها، کناره‌ی جنگل‌ها و نیز در بوته‌زارها و خارزارها می‌روید. تمشک وحشی خاک مرطوب و حاصلخیز را ترجیح می‌دهد و در سرزمین‌های مرتفع تا ارتفاع دو هزار متری هم دیده شده است. 

گل های آن از روزهای پایانی اردیبهشت ماه و به رنگ های سفید تا صورتی کم رنگ به قطر ۲ تا ۳ سانتی متر شامل  ۵ برگچه پدیدار می شوند.تمشک وحشی به گونه ی طبیعی در جنگل‌ها، کناره‌ی جنگل‌ها و نیز در بوته‌زارها و   خارزارها می‌روید. تمشک وحشی خاک مرطوب و حاصلخیز را ترجیح می‌دهد و در سرزمین‌های  مرتفع تا ارتفاع دو هزار متری هم دیده شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد